Cum alegem firma de distributie pliante?

Clienti nemultumiti de distributia flyerelor/pliantelor publicitare? De ce? Raspunsul este cam acelasi…pliante aruncate, nedistribuite etc. …actiuni iresponsabile care duc nu numai la pierderea valorii acelui flyer sau pliant publicitar, ci si la pierderea potentialilor clienti. Si totusi, de ce se ajunge la astfel de situatii?

Un prim raspuns, este ca acela ca beneficiarul (cel ce isi promoveaza produsul/serviciul prin pliante publicitare) alege firma de distributie dupa criteriul cel mai la indemana lui "PRETUL!!! Se stie ca serviciul este intangibil: nu poate fi vazut, nu poate fi pipait sau mirosit, singurul "simt" care il percepem despre acesta este pretul. Ca pretul sa fie foarte mic, sub piata, trebuie sa faci sau sa te complaci in compromisuri: nu ai angajati legali, nu platesti taxe la stat, folosesti munca sezoniera (cu personal sezonier, gen elevi, studenti, etc.). Astfel de societati nu urmaresc sa desfasoare o activitate indelungata, ci merg dupa principiul: ia-l si fugi.

In decursul activitatii noastre, ne-am intalnit cu foarte multe ciudatenii:

Sa zicem firma X doreste distribuirea a 400.000 de pliante in Timisoara, in conditiile in care sunt aproximativ 112.000 de locuinte. I se explica acest lucru. Clientul este nemultumit, pleaca la o alta societate care ii promite distribuirea tuturor pliantelor, la un pret mai mic. Clientul foarte multumit timp de 6 luni, dupa care constata ca a fost inselat de doua ori: o data la numarul de exemplare si a doua oara la suma totala (care, raportata la 400.000 de exemplare era mult mai mare decat suma initiala pentru 112.000 exemplare).

Firma Y are un magazin de materiale de constructii si doreste distribuirea a 10.000 de reviste. Colaboreaza cu noi timp de 6 luni. Vanzarile cresc, toti sunt multumiti. Dupa 6 luni primeste o propunere de distributie cu 10 bani mai putin/revista. Se bate palma, fara ca sa fim anuntati, contractul se reziliaza. Dupa 3 luni se reintorc la noi, cu scuzele de rigoare. 3 luni, in care au fost cauzate pierderi in vanzari, pierderea clientilor fideli, pierderi in tiparirea revistelor, etc. Toate acestea fara a se incerca o renegociere a vechiului contract.

This entry was posted in Noutati distributie pliante and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.